Nedívej
se tam
Tereza
Špádová
3. BcA.
Komiksová kniha s názvem
„Nedívej se tam“ vznikla
ze skutečnosti, že jsem od raného dětství primárně od starších
vlivných osob a pedagogů kolem
sebe slýchávala, ať si ušetřím
pohled na dění kolem mě.
Při zapracování lidské fantazie
člověk dostane přirozený
strach z neznáma a vyvozuje
realitu z ostatních smyslů, které
mu nebyly zakázány použít.
Tyto surrealistické situace
ilustruji pomocí stencilu
a sprejů s dodatkem podobné
techniky foukacích fix.
210x265 mm
44+8 stran
potenciál |
napětí |
sex-appeal |
strach |
zpracování a vazba
✹✹✹✹
zpracování a vazba |
příběh |
drama
✹✹✹
✹✹✹
výběr materiálů |
ambice/odvaha |
konzistence |
originalita |
dotaženost |
Komiksová kniha s názvem „Nedívej se tam“ vznikla z původního zadání na téma „Strašidelný zámek“. Téma strašidelného zámku ve mě evokuje pocit vyplývajícího z mého dětství a to ze strachu z rozhlížení se kolem sebe, jako například v historickém zámku plném „zpátky hledících“ portrétů, tak v reálném životě. Od té doby, co jsem byla malá, jsem primárně od starších lidí a pedagogů kolem sebe slýchávala, ať si ušetřím pohled na dění kolem mě. Povětšinou může jít o fyzicky, mentálně, kulturně či subkulturně odlišné jedince, cizí majetek, mnohé lidské rituály a osobní majetek, na které mi bylo doporučováno se nedívat.
Při zapracování lidské – a především intenzivní dětské fantazie – člověk dostane přirozeně strach z neznáma. Jde o situaci, kdy nevíte co se v danou chvíli na tomto místě odehrává, jen tušíte a vyvozujete z ostatních smyslů, které nebyly zakázány použít. Z těchto momentů si člověk celý život nese zakódované situace podobné těm, které v minulosti zažil, a notoricky opakuje, v čem byl vychován.
Při zapracování lidské – a především intenzivní dětské fantazie – člověk dostane přirozeně strach z neznáma. Jde o situaci, kdy nevíte co se v danou chvíli na tomto místě odehrává, jen tušíte a vyvozujete z ostatních smyslů, které nebyly zakázány použít. Z těchto momentů si člověk celý život nese zakódované situace podobné těm, které v minulosti zažil, a notoricky opakuje, v čem byl vychován.
Dle mého se člověk ochuzuje o spousty racionálních názorů a mnohdy zábavných, či zajímavých pohledů na svět, na kterém jsme všichni společně a nikdo si nezaslouží vidět méně či více.
Ke ztvárnění surrealistických komiksových příběhů jsem využívala prostředků stencilu (šablon), foukacích fix a sprejů.
Ke ztvárnění surrealistických komiksových příběhů jsem využívala prostředků stencilu (šablon), foukacích fix a sprejů.