Pohlcení
Karolína
Gemelová
2. BcA.
Jako prostředí knihy
jsem zvolila vetešnictví.
Toto místo mi navozuje
velmi nepříjemný pocit
z množství věcí kolem
mě. Kniha čtenáře vtáhne
do atmosféry vetešnictví,
postupně jím prochází
a objevuje tajná zákoutí.
Atmosféra ho postupně pohltí.
Prostor nikdy nelze vidět celý,
to umocňuje pocit nejistoty
a napětí. Dochází k zaplňování
předměty, pocitu špíny
a stáří. Krátká slovníková
definice vetešnictví na
začátku knihy čtenáři
pomůže se zorientovat.
155x210 mm
24 stran
potenciál |
napětí |
sex-appeal |
strach |
zpracování a vazba
✹✹✹✹
zpracování a vazba |
příběh |
drama
✹✹✹
✹✹✹
výběr materiálů |
ambice/odvaha |
konzistence |
originalita |
dotaženost |
Kniha Pohlcení tématicky navazuje na semestrální zadání, které neslo název Strašidelný zámek. Na toto téma jsem vytvořila krátkou animaci z prostředí starých výloh obchodů.
Stejný motiv stojí i za vznikem této knihy. Jako prostředí jsem zvolila vetešnictví. Tento prostor mi navozuje velmi nepříjemný pocit z množství věcí kolem mě. Kniha diváka vtáhne do prostředí vetešnictví, kterým postupně prochází a objevuje jeho tajná zákoutí. Atmosféra vás postupně pohltí. Prostor nikdy nelze vidět celý, to umocňuje pocit nejistoty a napětí. Postupně přibývají předměty, špína a jejich stáří. Krátká slovníková definice vetešnictví na začátku knihy čtenáři pomůže se zorientovat.
Ilustrace jsem vytvářela pomocí suchého pastelu a uhle. Kreslila jsem na metr dlouhé papírové pásy, aby obrazy mezi sebou navazovaly a tvořily panoramatický pohled do místnosti.
Stejný motiv stojí i za vznikem této knihy. Jako prostředí jsem zvolila vetešnictví. Tento prostor mi navozuje velmi nepříjemný pocit z množství věcí kolem mě. Kniha diváka vtáhne do prostředí vetešnictví, kterým postupně prochází a objevuje jeho tajná zákoutí. Atmosféra vás postupně pohltí. Prostor nikdy nelze vidět celý, to umocňuje pocit nejistoty a napětí. Postupně přibývají předměty, špína a jejich stáří. Krátká slovníková definice vetešnictví na začátku knihy čtenáři pomůže se zorientovat.
Ilustrace jsem vytvářela pomocí suchého pastelu a uhle. Kreslila jsem na metr dlouhé papírové pásy, aby obrazy mezi sebou navazovaly a tvořily panoramatický pohled do místnosti.
Tiskla jsem na risographu, který umožňuje matný výsledek. Využila jsem vlastností této technologie, při které se výsledný obraz stále trochu maže, což pomáhá mé snaze vytvořit dojem špíny.
Vazbu jsem zvolila jednoduchou šitou V1 a desky jsou zvlášť lepené ze dvou kusů s klopami. Slepené jsou černým knihařským plátnem, které vytváří hřbet knize. Ilustrace jsou tisknuty na recyklovaný papír gramáže 120 a desky taktéž recyklovaný papír gramáže 250.
Vazbu jsem zvolila jednoduchou šitou V1 a desky jsou zvlášť lepené ze dvou kusů s klopami. Slepené jsou černým knihařským plátnem, které vytváří hřbet knize. Ilustrace jsou tisknuty na recyklovaný papír gramáže 120 a desky taktéž recyklovaný papír gramáže 250.